Monday, October 24, 2011

Cara pemakaian


STEP 1
Cuba selitkan dawai braces di bahagian belakang gigi (gigi geraham terakhir) seperti gambar di atas.

STEP 2
Jika masih longgar, cuba selitkan dawai braces di gigi ketiga terakhir *seperti dalam gambar di atas atau di mana-mana celah gigi yang boleh anda selitkan.
Dawai mungkin agak sedikit panjang, jadi tanggalkan braces tadi, potong dawai braces sedikit demi sedikit menggunakan cutter. Setelah anda memotong dawai, jangan lupa untuk membengkok kan dawai seperti gambar di bawah supaya ia dapat mencengkam gigi anda. *proses ini berulang sehingga bracket braces terkena pada permukaan gigi anda dengan selesa.

WARNING!
Bagi mereka yang mempunyai masalah gusi, anda barangkali akan mengalami pendarahan. Berjaga-jaga semasa menyelitkan dawai di celah gigi anda ia agak sedikit tajam.STEP 3Tekan/kemaskan dawai braces anda perlahan-lahan sehingga anda rasa ketat dan selesa.


P/s: Sila buka braces anda ketika makan, dikhuatiri berlaku kerosakan pada braces tersebut.

16 comments:

  1. salam :) braces ni tahan bpe lame ye?? cara nk cuci mcm mne??

    ReplyDelete
  2. salam,braces ni ade jual lagi x?

    ReplyDelete
  3. nak tanya boleh ? kalau fake braces nih nak suruh doktor gigi pakaikan bolehh ? ke , kena pakai sendiri . takot lah pakai sendiri :/ takot nanti jadi apa-apa nantiii :) .

    ReplyDelete
  4. i did not understand i dont speak your language could you explain it to me in english plz?

    ReplyDelete
  5. if i wearing this braces, may i get a beautiful teeth? or it is just for fashion? :P

    ReplyDelete
  6. hi , i'm done submit my order :)

    ReplyDelete
  7. hello um is this thing still on sale ? cs i might wanna buy this thing.

    ReplyDelete
  8. 1. klau dentist ortodontik yg pasang kn bole ??
    2. klau nk cuci that mean kne bkak larh kan ??
    3. mcm mne bracket bole lekat pulak dengan gigi ?? ade glue ker ?
    4. gigi sy double,mulut kecil, mesti braces terangkat

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Hahaha. Besi doktor ngan besi ni lain. So, doktor akan nasihat besi ni jgan dibuat main
      2. Ye. Kena bukak. Kena cuci kah? Nanti berkarat (tak tahan lama) pulak
      3. Kita potong dawai sendiri. Ikut ketatkan elok elok dekat mulut supaya ketat dekat gigi :D
      4. Normal. Kalau pakai braces betul pun sama je. Tapi LANGSUNG TAK ADA EFFECT. HANYA UNTUK FASHION :)

      Delete
  9. effectnya boleh lukakan gusi and pendarahan . bahaya . boleh jadi ulser , gigi geraham jadi longgar , kudis dlm mulut , mulut berbau , susah nak ckp , susah nak makan . i dah try . Better guna the real one laa . walaupun terangkat , tapi under pemerhatian doktor . real braces diikat kemas . bahayalahh fake2 nihh --' serious . jgnlaa wahai adik2ku . nak bergaya carilaa alternatif lain . lupakan niat nak pakai yg fake . sekali lagi . ianya bahaya .

    ReplyDelete
  10. effectnya boleh lukakan gusi and pendarahan . bahaya . boleh jadi ulser , gigi geraham jadi longgar , kudis dlm mulut , mulut berbau , susah nak ckp , susah nak makan . i dah try . Better guna the real one laa . walaupun terangkat , tapi under pemerhatian doktor . real braces diikat kemas . bahayalahh fake2 nihh --' serious . jgnlaa wahai adik2ku . nak bergaya carilaa alternatif lain . lupakan niat nak pakai yg fake . sekali lagi . ianya bahaya .

    ReplyDelete
  11. Hahahahahhahajajajajaj kantoi pula

    ReplyDelete
  12. Hahahahahhahajajajajaj kantoi pula

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...